A playful, sculptural human touch
Info.
Anthropomorphic figures or wooden blocks? While playing with perspectives and optical illusions, Nathan Yong reveals a gentler and more relaxed side of the art of designing.
With a clear human approach, the Faces tables reflect our desire to unmask ourselves. Artistic and provocative, they are rooted in the essence of Sancal.
In order to create functional tables, the designer moves away from traditional aesthetics, using unusual shapes which change their appearance depending on the angle of vision. In this sense, the small details are not superfluous, as they add volume and allow Faces to go from being an animated object to an abstract piece.
Beyond the conventional function of a side table – as a support or as a pedestal for plants or lamps – the warmth provided by its wooden body and the playfulness of its humanised shape remind us of the importance of the well-being that interior design and furniture can evoke.
Made from oak, the wood grain adds texture and expressiveness. The range of stain colours can add even more character when using a vibrant palette or make a more discreet piece if natural tones are chosen.
The two available measures reflect the diversity of the human being.
Either way, this is undoubtedly artistic piece. A joyful and fun design that celebrates the sense of creativity in its purest state, without restrictions.
SANCAL
Η SANCAL είναι η Μεγάλη Ισπανική Εταιρεία που κατέκτησε τις διεθνείς αγορές επειδή προσφέρει αυτό που όλοι ζητούν σήμερα. Έπιπλα υψηλής ποιότητας, από καταξιωμένους Σχεδιαστές, σε τιμές προσγειωμένες για κάθε προυπολογισμό. Αυτό γίνεται γιατί η Sancal έχει κάνει μεγάλες επενδύσεις στην παραγωγική μονάδα υψηλής τεχνολογίας και επιτυγχάνει λογικό κόστος. Επενδύει επίσης σε γνωστούς Σχεδιαστές, όπως o Karim Rashid, o Toyo Ito και 30 άλλοι, που δημιουργούν έπιπλα και αξεσουάρ που όλοι θα ήθελαν να έχουν στο σπίτι τους ή τον επαγγελματικό τους χώρο.Στο Design Plaza έχουμε ένα μεγάλο εκθετήριο Sancal με τα κυριότερα είδη να τα δείτε από κοντά.